UNITED COLORS
OF BENETTON.

The newspaper Corriere della Sera has been committed for trial
on the “case” of child labour in Turkey

Ponzano, April 12th, 1999. Following the lawsuit brought by the
Benetton Group, the Public Prosecutor's Office in Milan has requested that
the journalist Riccardo Orizio and the daily newspaper Corriere della Sera
be committed for trial for libel with aggravated circumstances to the
detriment of Benetton.

Orizio and the Corriere della Sera are charged on the basis of information
divulged last October, which has proved to be incorrect. They unjustly
charged the Benetton Group of being responsible for exploiting child
labour on a large scale in Turkey for the wickedly speculative purpose of
producing, at low labour costs, garments for sale in western markets.

All these declarations are absolutely false. First of all, the data collected
on the Turkish children, cited in Orizio’s articles, resulted to be
extensively incorrect. Secondly, Benetton has neither a direct
relationship nor any control over Bermuda, the factory in Istanbul
criticised by Orizio. Thirdly, the licensee in Turkey for the Benetton brand
produces exclusively for the Turkish domestic market. This means that it
is true the exact contrary of what surprisingly Orizio has declared.
Indeed, the truth is that by actually producing, in Turkey, products for
that country, it does not represent an exploitation of this market, but
rather it is increasing its value.

However, what we especially lament is that Orizio, involving so heavily,
structurally and unjustly Benetton, he has given international prominence
to a newspaper report which would otherwise have gone unnoticed.
Nevertheless, the Benetton Group emphasises and reaffirms the extreme
gravity of the child labour problem towards which the Group has always
demonstrated its concern. The method, the mean and the real
objectives of Orizio’s initiative, together with all the other aspects of this
issue, must be entirely clarified in from of the Judiciary Authority.



